Írány a nagybetűs élet

Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy ezen keresztül is barátaimmal ismerőseimmel tarthassam a kapcsolatot. Ja és persze ha valakit érdekel, az EVS, és Észtország, akkor itt olvashasson róla:-)

Friss topikok

Linkblog

2011.09.26. 14:52 tonata

Sztem nekem van a legjobb fogadó családom/ I think I have got the best host family

Hol is kezdjem, hol is kezdjem..

Kezdem a munkával...néha úgy érzem, h a család mindent megcsinál...majd erről még beszélek anyukával...úgy érzem ezen változtatni kell:-) ..

Anyuka olyan rendes, h szerzett nekem takarítói állást is..minden csütörtök, és pénteken elmegyek takarítani a barátnőjéhez....4 óra összesen a két nap..

És még annyira rendes, h Pénteken mikor megérkezett elengedett kiadta a délutánt szabadnak..Mehettem Londonba..

Milyen is volt...első 10 percben majdnem elbvesztem...de örültem, h elengedett az anyuka korábban, mert nem volt könnyű megtalálni a helyet, amit a couchsurf fogadó srác megadott, h ott talizzunk. Szóval megtaláltam magam térkép nélkül...ezután....majdnem elütött egy busz...ez  a bal oldal használata fura...sok helyen nincs zebra, ha lámpa sem működik...örülj,. h nem ütnek el, és átjutsz a túl oldalra...mert itt a kocsiknak van elsőbbsége...bizony!!! na még milyen London..hatalmas, nagy tömeg a biciklisek száguldoznak mint  a kocsik, és hatalmas élet van...mindenféle emberrel találkozhatsz...az én hostom sem tősgyökeres angol..

itt meg is jegyezném, mielőtt elfelejtem:

1: csak pasikat találtam, akik fogadnak is a lakásába...

2: nincs couchsurfer aki fogadna téged, és az Brit legyen..vagyis az első 30 között nem emlékszem, h volt

Szóval pénteken este megérkeztem..aki fogadott , megittunk egy üveg bort, és csak beszélgettünk...másnap körbevezett sztem kb csak fél Londonon, de a következő alkalommal felfedezem a másik részét is...

Big Ban, London Eye, ahol sok ilyen Mickey Mouse, hop-hoőp táncosok, és más filmbeli hősök, táncosok voltak...Aztán Westminster apátság..és Hyde Park, ahol pár órát ott is maradtunk. csönd, és mókusok társaságában.. Aztán a Backingham Palace..este pedig egy kelet Afrikai éttermet látogattunk meg..és egy kis tánc...

Nagyon szerencsés voltam,(mint általában) mivel egész 7végén tök szép idő volt, nem esett az eső, és a fogadóm, nagyon rendes volt, meginvitál kajákra, italokra, udvarias volt... Egy szét 7végét tudhatok magam mögött.. Vasárnap pedig aupair meeting volt...Csak én voltam, aki nem Londoni..de azért egy-kettővel majd tartom remélhetőleg a kapcsolatot..de az  ár alapján asszem jobb ha szorosabb barátságot Oxfordban kötök...

Ja és bejöttek Banbury-be felvenni, mert már nem volt buszom..de ezt megbeszéltük anyukával...ű

Olyan jó, hogy ha eltévedek, akkor tudok kérdezni, és remélhetőleg meg is értem....

Vonatok: nagyon felszereltek, mindenhol wifi, és konnektor..

buszok...kamerák, és tv, de a tv-n magadat nézed...

mindkettőn: mindig bemondják, és látod is kiírva a megállókat

megállók levannak nevezve betűkkel..felszálni a 18-ra a EZ-ből, és átszállni a 211-re a K-nál...ilyen a rendszer...

metró: huu..nem vesztem el...sok 11 vonala van..vannak zónák...3-4 zóna drágább, város kivül eső része..sztem mint nálunk Gyál vagy ilyesmi..

vonat jegyem, és az ott tartozkodásom nem lett volna olyan sok, ha nem lenne drága a közlekedés...kártyát kellene vennem, ami esetében vehetnék single ticket(bocs magyarul nem jut eszembe) de arra mint a telo fel kell tölteni pénzt..majd egyszer kiszámolom melyik a jobb, de nagyrészt mindig itt is sok átszállás kell, szóval napi jegyek a menők itt...mindenre 24 órában...6. 60p  ami olyan majdnem 2000ft...szóval mind a 3 napra aztán ezt vettem...mert valahogy péntek este nem értette meg az eladó, h adjon már nekem csak egy vonalra vmit...max átszállni egyszer metró...:-)

és 25 volt oda vissza a jegy Londonba: 7500ft...uhh de kár h átszámoltam ezeket..rossz szembesülni a magyar árral. Ja és ez vmi naon olcsó jegy volt oda, és vissza..de amugy nem értem, mert mindkét jegyen 25 p szerepel...vagyis akkor 50 lett volna, de csak 25-t fizettem..de én csöndbe maradtam...:-)):-Pű

Egy lánnyal felvettem a kapcsolatot, aupair, és jővő hónapban(megint szerencsés vagyok) ide költöznek..

lehet szerdától járok majd zumbára, mert nem sok olcsó jó program van...de majd még nézelődök..

Ja és aopukának milyen kocsija van?! ....BMW ...szóval itt az idő megtanulni a másik oldalon vezetni!!!

Jaj most kaptam mailt- egy magán tanár tud vállalni..múlt héten egész héten sulit kerestem barátnőm( Eszter) sem talált megfizethetőt...szóval a magyar srácon keresztül sikerült egy olcsót találni..vele még gyakorlok majd..itthon a családdal tanulok, és még pluszban egy kis mellékletként akkor magán tanár lesz..

Ja és képzeljétek, szerdán apuka utalta a e heti fizetésem, h Londonra biztosan legyen pénzem...:-) meg is voltam előtte ijedve, h hogyan lehet olyan kevés pénzem...számolgatom mire költöttem..de vmi nem stimmel. aztán jött az angol könyv kinyitása..ni má...pénz:-)

Csaupa jót: képek indafoto, vagy facebook:-) több indafoton:.-)

 

 Where should I start, where should I start...

I start with work...Sometimes, I feel the family do everything..I will talk about this with the mother..I feel we have to change in it:-))

My host mother is so nice, and she found me a cleaner work too, every Thursda, and Friday I will go to clean to her friend. all of the work will be 4 hours.
And my host mother is so nice, and she gave me free afternoon on Friday, and I could go London earlier.

How was it?...after 10 minutes I lost myself. but I was so happy, because I could go earlier to London, because it was time to find a plce, where I had to meet with my couchsurf host.  After I found myself without map.
After this a bus almost hit me...cool..it so hard to accept the cars on the other side...and there are a lot of place, where there is no zebra...and sometimes the lamp also doesen't work, or just work strange different..like it's show the green, but the red not..so you can believe that the lamp doesen't work:-)
And strange the cars can go first, and after the walkers...
What is more? ..big, full of with people...the people ride bycicle the same thempo, like cars...so me lookes like dangerous. , and life, life, life....you can meet with every kind of people. my host wasn't also British..
and in this case I'd like to notice:
1: I could find just guy host in couchsurfing, who can host..
2: there is no British hoster..okay maybe some:-)

So on Friday evening, I arrived and me and my host drunk a bottle of wine, and just talked...Saturday, he guide me in London..I could see the Big Ban; Lonodn Eye, lot of Mickey Mouse, and hip-hop dancer, and so on..I saw Westminster abbey, Hyde Park, whwre we were cpouple of hours, in a quite, and squirrels, and after the Buckingham palace.
The evening we close with the east African restaurant, and dance...
I was really liky( like usually)because the wheather was fantastic and the weekend. The was no rain...My hbost was reaaly nice, and polite..he invited me some foods, drinks, and special places. I hag got a nice weekend.
On Sunday I went to an aupair meeting, but I was alone who is not aupair in London.:-( but maybe I will keep the contact with 2 girls, and the next time when I will go to Lonodn I will be eble to meet with them too, but cause of the price, I think I will try to find friends in Oxford

Oh the the father came to Banbury, because I hadn't got bus to chacombe so late.

It's so cool, If I lose myself I can aks, and hopefully I can understand...I don't have to use an other language.

Trains: well-equipped, and free wifi everywjhere on the train, and plugs
Busses: camera and tv, in the TV you can see yourself:-)
both: every stop is written, and they also tell it in the speakers.

Stops called by letters: change the bus in EZ stop, or get off on K stop..

Tube: huu I didn't lose myself:-)...11 lines, and there are zones...3-4 is more expensive, more far from the center..

The train ticket was 25 to there and back..however my ticket show that the price is 25 there, and 25 to back..but I didn't pay 50...but I didn't say, and ask anything from the seller.:-))
To be there in Lonodn was also not cheap..the travel card, that you can use for everything, and 24 hours is: 6.60 not so expensive, If you use a lot:-)
and to the single ticket, you need to by card, and you have to őput money on it...more omplicated, and not in every case chgeaper..

I start a contact with an aupair, and they will move to here to Chacombe.. cool
from wednesday, maybe I will attend to Zumba course..If I don't find more interesting dance, and cheap one.
And the father what kind of car has got?! BMW...so I have to learn to drive on the other side, reaaly soon:-)

I got now an mail, my Hungarian friend found me  aprivate english teacher.because I didn't find any course, that I can pay, or its' in good time..
 

Ohh and imagine the father transfer my salary on wednesday, because they didn't want If I go to London without money...I was scared because I hadn't got so much money, and I account, and some money missed, but after I have to read one of my book..and what diod I find there?...my one week money...:-)
best: pictures indafoto(more there than facebook

 

 

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://may-fly.blog.hu/api/trackback/id/tr443257830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

serene 2011.09.26. 18:43:43

Nagyon jó érzés olvasni, látni, hogy igazán boldognak érzed magad. Kívánjuk, hogy maradjon minden ilyen szép:)

adelheidsmith 2011.09.28. 17:32:14

Drágám! Igazán megérdemled a szerencsédet! Továbbra is szorítok Neked! Puszi

tonata 2011.09.30. 21:57:51

Köszönöm a megjegyzéseket, örülök, h olvassátok(remélem a külföldi ismerőseim is:-P) . köszönöm a támogatást....
Marika jó a képed:-)
süti beállítások módosítása